Zelda legendája a játékok funkció a keverék, fejtörést okoz, kaland és harc játék, feltárásával, és keresne valamit. Ezek az elemek változatlan maradt volna az egész sorozat, de és kiegészítésekkel ellátott minden új játék játékok. Később a sorozat magában foglalja továbbá játék, ahol a játékos lopakodó ellenség közben kerülni kell a szint, valamint a lóverseny elemek. Bár a játékok átvészelhetjük a minimális mennyiségű feltárási és az oldalsó kirándulása, a játékos gyakran jutalma a rejtélyek felderítése vagy rejtett területeken hasznos elemeket, vagy nagyobb képességű. vannak következetes és sokszor úgy tűnik az egész sorozat, mint a bombák, amelyek képesek használhatók mind a fegyverek és a nyílt vagy rejtett, perpetuum bumeráng is, amely halált vagy blokkolt állapotban a gombok megbénít, kardok, pajzsok, ajtók, a mágia és íjak, nyilak, míg mások csak egy egyszerű játék, bár a játékok túl sok szerepjáték elemeket (Zelda II is az egyetlen olyan élmény), hangsúlyozzák egyszerű vacak És per-szerű küzdelem a stratégiai, vagy aktív idő harcolni Final Fantasy játékok, mint például a játék, szerepjáték elemek azonban oda vezettek, hogy sok vita, hogy a Zelda játékok akció kell sorolni, mint a játék, egy műfaj a sorozat egy erős befolyást gyakorol minden játékot
. [ 4] a Zelda sorozat, amely három fő terület: a overworld ahol mozgást többirányú, ami lehetővé teszi, hogy a játékos bizonyos fokú szabadságot, a kölcsönhatás más karakter (csak barlangok vagy rejtett szobák az első játék, de folyamatosan bővítjük, hogy egész városok a következő játékokat), amelyben a játékos erősítés speciális elemek, illetve tanácsot ad; és a szövevényes, általában föld alatt, amely számos nehéz, maffia, és általában egy ciszternába. Minden jelentős tétel, amely általában alapvető megoldása sok fejtörést okoz, és gyakran tömlöcben döntő szerepet játszik a teljes kudarcba főnöke, valamint a A játék halad végig. szinte minden Zelda játék, a terem segíti megtalálni a térképen, amely feltárja az elrendezése, és a Magic iránytű, amely feltárja a jelentős és kisebb elemek, például a kulcsok és eszközök. Az újabb játékok, a sorozat egy speciális "Főnök" gombot, hogy kinyissa a börtön főnöke enemy.
a legtöbb Zelda játék, a játékos élete mérő képviselve van, a szív az élet mérő pótolni. számos különböző módon szed fel, beleértve a szív bal oldalon néhány ellenségeik vereséget szenvedett, tündéreket vagy a rugók külön helyen helyezkedik el, vagy például a főzet. A legtöbb játék funkció "szív" és a "szív" a darabot, a nyeremény a kudarcba a végső Boss a börtön és a befejezése; az ilyen jelenségekkel találkoznak egyes oldalán élettartamának meghosszabbítása érdekében méterszer egy heart.
úttörő szerepet játszik a játék számos olyan tulajdonsággal rendelkezik, hogy iparági szabványokat. Az eredeti Legend Zelda volt az első konzol játék a mentés funkció Ez lehetővé tette a játékosok, majd később hagyják abba a játékot. A legenda a Zelda: Ocarina ideje bevezetni a kiválasztási rendszer egyszerűsített 3D
combat.